Nie, pokiaľ ide o nezáväzné stretnutie s našim maklérom na sídle spoločnosti v Poprade. Takéto stretnutia sú vítané a stačí si vopred dohodnúť stretnutie ideálne e-mailom, alebo aj telefonicky. Túto možnosť odporúčame vtedy, ak ste sa s výberom konkrétneho makléra či realitnej kancelárie ešte nerozhodli a máte záujem sa najskôr stretnúť osobne s viacerými maklérmi z rôznych realitných kancelárií.
Ak nás oslovíte už s konkrétnym náborom svojej ponuky, maklér ide na stretnutie za Vami pripravený a o nehnuteľnosti si ešte pred stretnutím zistí všetky dostupné informácie. Od katastra až po vypracovanie cenovej mapy na základe okolia a aktuálnej ponuky na trhu. Na tomto stretnutí vo Vašej nehnuteľnosti sa už vykonáva reálna obhliadka ponuky a kontrola vlastníckych vzťahov, ako aj sumár všetkých dokumentov. Rovnako v tomto prípade sú už vypracované aj dohody medzi vlastníkom a realitnou kanceláriou o sprostredkovaní predaja nehnuteľnosti. Všetky tieto úkony sú taktiež bezplatné, ak dôjde k podpisu dohody o sprostredkovaní predaja. Avšak v prípade, že po tomto úsilí a vynaloženom čase nedôjde k podpisu dohody o sprostredkovaní, prípadne dôjde k odstúpeniu od podpísanej dohody v nasledujúcich dňoch zo strany vlastníka, táto služba náboru nehnuteľnosti bude následne spoplatnená podľa aktuálne platného cenníka.
Nič neplatíte vopred, a to je veľká výhoda! Nemusíte sa obávať toho, že potrebujete na začiatku platiť rôzne poplatky za inzerciu či fotografov. Taktiež sa nemusíte obávať toho, že budete platiť právnické služby alebo poplatky na kataster skôr, ako Vám prídu peniaze z predaja nehnuteľnosti. Všetky tieto úkony bude hradiť naša Realitná kancelária počas celej dohodnutej spolupráce pri predaji Vašej nehnuteľnosti. No a daná „provízia“ sa hradí až pri podpise kúpno-predajnej zmluvy. A keďže je táto položka zahrnutá v predajnej cene Vašej nehnuteľnosti, v konečnom dôsledku ju hradí kupujúci (nie Vy).
Ak už máme uzatvorenú dohodu o sprostredkovaní predaja Vašej nehnuteľnosti, tak nie. Pracujeme výhradne exkluzívnou formou práve preto, aby sme efektívne navrhli stratégiu a naplno sa venovali Vašej ponuke. Každopádne naša realitná kancelária je členom Realitnej Únie SR a teda makléri majú dohodnuté formy spolupráce s inými maklérmi v rámci únie. A pokiaľ iný maklér má klienta, ktorému by Vaša nehnuteľnosť vyhovovala, vieme sa bez problémov dohodnúť na spolupráci, pričom z Vašej strany nie je žiadna povinnosť nadväzovať nejakú novú zmluvu alebo riešiť dodatočnú províziu. Aj pri takejto spolupráci je všetko v našej réžii. Takže riešiť viac realitných kancelárii na predaj jednej nehnuteľnosti naozaj nemá žiaden racionálny význam.
Úplne základný rozdiel je v provízii. Realitná kancelária poskytuje kompletné realitné služby, za ktoré dostane zaplatené vo forme provízie až pri uzatvorení obchodu – teda pri reálnom predaji Vašej nehnuteľnosti. A teda Vy ako vlastník idete do minimálneho rizika bez potreby minúť akékoľvek vlastné peniaze počas predaja. Realitná kancelária sa tak na vlastné riziko postará o všetky poplatky, inzerciu, kompletné obhliadky a komunikáciu so záujemcami.
Pričom služba Realitná asistentka je skôr marketingová služba, ktorá má za úlohu čo najlepšie odprezentovať Vašu nehnuteľnosť a postarať sa o inzerciu. Hodnota tejto služby je rádovo nižšia ako provízia komplexnej služby realitnej kancelárie, avšak je splatná vopred a nemá vplyv na samotný úspešný predaj nehnuteľnosti. Taktiež kompletná logistika obhliadok a právny servis vrátane ďalších poplatkov ostáva na vlastníkovi.
Keďže naša kancelária nie je závislá od externých dodávateľov a celý marketing si riešime sami, vieme celú inzerciu vrátane nafotenia nehnuteľnosti zrealizovať už do 24 hodín od podpísania dohody o sprostredkovaní predaja nehnuteľnosti. Samozrejme je potrebné, aby nehnuteľnosť samotná bola pripravená na fotenie.
Riziko minimalizujeme tým, že každého klienta overíme a spíšeme s ním obhliadkový list, kde overíme aj jeho OP a ďalšie osobné údaje. Bez toho sa cudzia osoba do Vašej nehnuteľnosti s našim maklérom jednoducho nedostane.
A keďže naše štandardy prezentácie nehnuteľnosti obsahujú aj virtuálne a video prehliadky, na konkrétne fyzické obhliadky sa tak dostanú zväčša už iba naozaj vážni záujemcovia o danú nehnuteľnosť.
Dĺžka predaja sa vopred nedá odhadnúť, no pokiaľ sa zvolí vhodná stratégia, je možné nehnuteľnosť predať hneď po prvej prehliadke. Všetko záleží od stavu nehnuteľnosti, na dobre zvolenej trhovej cene a samozrejme aj na lokalite. Z našich skúseností však celý proces urýchli najmä dobre zvolená cena.
Každopádne náš marketingový tím robí všetko pre to, aby prezentácia čo najviac upútala na prvý pohľad. Kvalitné fotografie, virtuálne a video prehliadky, inzercia na najväčších realitných portáloch či sociálnych sieťach oslovia v krátkom čase desaťtisíce možných záujemcov z regiónu. Ak si klient nechá poradiť čo sa týka vhodne zvolenej stratégie, možný záujemca môže prísť veľmi rýchlo. A keďže spolupracujeme s autorizovaným advokátom, zmluvy a vklad na kataster sa dajú zvládnuť do 1 mesiaca.
Vplyv na odovzdanie/prepis nehnuteľnosti však majú aj rôzne ťarchy/vecné bremená na danej nehnuteľnosti, ako aj fakt, či kupujúci má hotovosť alebo si ešte len ide vybavovať hypotéku. V takých prípadoch sa predaj môže len administratívne natiahnuť aj o ďalšie týždne či mesiace.
Keďže naša realitná kancelária spolupracuje s autorizovaným advokátom, návrh kúpno-predajnej zmluvy a následný vklad na kataster je v našej réžii (vrátane všetkých poplatkov vyplývajúcich z dohody o sprostredkovaní predaja nehnuteľnosti). Z Vašej strany ako predávajúceho sa bude potrebné iba dostaviť vo vopred dohodnutom termíne u tohto advokáta alebo notársky poveriť tretiu osobu, ktorá bude mať plné právo podpisovať takéto zmluvy za Vás (napr. v prípade predaja na diaľku).
Máte otázky ?
Zaujíma Vás, ako pracuje naša realitná kancelária pod Tatrami? Máte pochybnosti, čo, kedy a kto platí? Aký je postup a ako vôbec začať? Na tejto podstránke prinášame odpovede na najčastejšie kladené otázky, s ktorými sa v praxi stretávame.
